Liczba postów: 15
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jun 2017
Reputacja:
0
Mam pytanie do posiadających fulla. Mam nowy rower (po przeglądzie gwarancyjnym) i zastanawia mnie czy to normalne, że tył ramy jest nieco "gumowy", gdy działają na niego siły poprzeczne. Przykładowo, gdy łapię lewą ręką za sztycę podsiodłową i ciągnę ją do siebie i jednocześnie chwytam prawą ręką za górę tylnego koła i pcham je od siebie. W tej sytuacji koło poddaje się ugięciu (ok. 1 cm) względem tylnych elementów ramy i robi to wrażenie jakby tylna część roweru była z gumy. Czy to jest normalne, gdy mamy do czynienia z zawiasem czteroosiowym? W hardtailu przy takiej próbie koło nie ugina się nawet o 1mm (co akurat jest zrozumiałe, że tak ma być).
Liczba postów: 30
Liczba wątków: 7
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
0
Napisz jeszcze co to za gumowa rama.
Liczba postów: 15
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jun 2017
Reputacja:
0
21.07.2017, 12:31
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.07.2017, 14:24 przez Sanders.)
Mi bardziej chodzi czy taka "gumowatość" jest typowa w fullach All mountain czy Trail.
Liczba postów: 533
Liczba wątków: 82
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
4
Ja mam coś takiego w devinci`m, ale to wina choo..wych łożysk bo dali igiełkowe a nie kulkowe..na igiełkowych nie idzie skasować luzu wzdłuznego żeby to pracowało z należytym oporem..
Liczba postów: 2,754
Liczba wątków: 89
Dołączył: Jul 2009
Reputacja:
32
Sporo jest ram, czy ht czy fulli, mało sztywnych bocznie. System zawiechy ma tu mniejsze znaczenie. Pamiętam, jak parę lat temu ramy authora z górnej półki wyraźnie pracowały pod naciskiem bocznym na węzeł suportu i to wygięcie było spore... Kilka drogich fulli na karbonie też miało/ma wijący się ogon. Im cięższy jeździec i agresywniejsza jazda, tym bardziej to odczuwalne.
Plus tego taki, że przy odrobinie wprawy złożysz bika wpół i zapakujesz w walizkę

Pozdr!
Ucz się od dnia wczorajszego, żyj dniem dzisiejszym, a jutro napełniaj marzeniami!
Liczba postów: 15
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jun 2017
Reputacja:
0
Dzięki za info. Nie mam doświadczenia w fullach i te słowa trochę mnie uspokoiły, że z rowerem jest wszystko OK. Po prostu ten model tak ma. Na szczęście nie jestem ciężki, więc przy jeździe nie powinno być to jakoś odczuwalne.
Liczba postów: 3,446
Liczba wątków: 93
Dołączył: Jan 2009
Reputacja:
74
25.07.2017, 09:08
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.07.2017, 09:08 przez Wooyek.)
voy2s dobrze wszystko wyłożył, ja tylko dodam że nie ma takiej zależności, że duża sztywność = dobra rama.
Zaletą dużej sztywności jest przede wszystkim większa trwałość i lepsza praca zawieszenia, bo elementy rzadziej działają pod kątem.
Ale za to zbyt sztywna rama będzie bardziej "męczyć" ridera, tylne koło łatwiej będzie wybić z linii, chętniej będzie odskakiwać na luźnych kamieniach itp.
Więc dobra rama = odpowiednio wyważony kompromis między elastycznością a sztywnością.
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jul 2022
Reputacja:
0
a ja mam pytanie czy komuś pękła kiedyś rama?
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: Aug 2022
Reputacja:
0
Ja nigdy nie miałem takiego problemu, więc się nie wypowiem.