Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
29er- mocne koła do enduro
#41
Spełniają założenia z pierwszego posta.
Odpowiedz
#42
Zgadza się
Ale po co dokładać ok. 80 gram na szprychach i płacić za DT.
Ktoś lub Ty jakoś to uzasadniłeś?
WTB i23 to świetny wybór jakościowy, cenowy i dość dobry wagowy.

Jakim rowerkiem jeździsz?

Moonmc jeździ na aerolitach, Ojciec 77, ja też. Nie narzekam i nie widzę by działo się cokolwiek. Waże 92 kg.
Nie widziałem sensu by dokładać 160 gram do AlpineIII.

100 kg to nie tak dużo.
Mój tandem MTB ważył 15kg do tego kolarze tak do 195 kg. Razem wychodziło ponad 210 kg.

Koła były na szprychach Competition.
WYSTARCZY.
Kto poradził Ci DT?
Nie widzę Alpine III poza DH i Freeride gdzie na szprychę działają potężne siły i maksymalizuje się niezawodność.

Nie dokładaj wagi i nie płać za małą sztywność koła.

Przy czym szprychy płaskie do dobrego zaplotu wymagają sporo więcej roboty, tak by uzyskać niezawodność. Ale za to są świetne do czterech krzyży, co przy i23 niestety odpada.
Odpowiedz
#43
Czemu w i23 nie może być 4x?
Odpowiedz
#44
Podstawowy parametr jaki brałem pod uwagę to pancerność koła, stąd decyzja o Alpine III.
Odpowiedz
#45
(27.01.2013, 17:15)Jergus napisał(a): Czemu w i23 nie może być 4x?

I23 ma 32 otwory

(27.01.2013, 18:57)wor napisał(a): Podstawowy parametr jaki brałem pod uwagę to pancerność koła, stąd decyzja o Alpine III.

Przez pancerność rozumiesz zwiększanie wagi czy sztywności skrętnej.
Ta będzie taka sama w przypadku ALPINE jak i Competition
Profil Competition 2,0/1,8/2,0
Alpine III 2,0/1.8/2.34

Competition /Race wystarczySmile
Odpowiedz
#46
Szczerze mówiąc nie zagłębiałem się w aspekty molekularneTongue
Ale na pewno, jeśli może być lżej, a równie wytrzymale, to po co zwiększać masę?Big Grin
Odpowiedz
#47
Na Alpinach koła będą sztywniejsze.
Odpowiedz
#48
(28.01.2013, 08:41)Jerzy_MTB napisał(a): Na Alpinach koła będą sztywniejsze.

Sztywniejsze bo?
Odpowiedz
#49
Witam, przesiadam się na duże koło i muszę złożyć solidne koła; piasty Hope z małych kół mam (32h) i teraz zastanawiam się co wybrać:
- Mavic tn719: od dawna jeździłem na różnych Mavicach (zawsze maxtal) i zawsze byłem zadowolony: sztywne, mocne, lekkie, spawane łączenie. Wydaje się, że same plusy, cena też znośna, na dzień dzisiejszy nr 1 dla mnie, mogła by być ciut szersza ale nie jestSmile Myślę sobie większe koło - może powinienem dać coś mocniejszego - to w zasadzie jedyne dylematy.
- WTB i23: tu w zasadzie mogę się podeprzeć jedynie wyczytanymi opiniami, które są OK. Na plus w stosunku do Mavica szerokość, która lepiej ogarnie szersze opony: na góry chcę mieć komplet H. Dampfów 2.35. Na minus: chyba nie jest spawana? brak kapslowania. Waga większa od Mavica ale spoko. Cena zbliżona.
- ZTR Flow: cięższa (ale do zjedzenia), drooooga! fajna szerokość, wytrzymałość ponoć b. dobra (jak to się ma do maxtalowych Maviców?) Generalnie waga i brak kapsla na minusik, cena na duży minus i czy mityczna wytrzymałość jest w stanie zrekompensować minusy? Może dać taką na tył tylko?

Waga 90kg, jeżdżę, skaczę (na 29 mam zamiar tak samo jak na 26) znam swoje możliwości i raczej niedolotów nie zaliczam - co najwyżej przelatuję (mniejsze złoWink (wiadomo czasem łatwiej skasować koło na szybkim kamienistym zjeździe niż przy lotach) Co do szprych od wielu lat jeździłem na DT competitionach i byłem zadowolony - będą więc takowe lub odpowiedniki Sapima (ostatnie koło w 26 miałem na Sapimach i było git).

Jakie jest Wasze zdanie, co polecacie?
Odpowiedz
#50
(11.02.2013, 23:19)bajkot napisał(a): - Mavic tn719: od dawna jeździłem na różnych Mavicach (zawsze maxtal) i zawsze byłem zadowolony: sztywne, mocne, lekkie, spawane łączenie. Wydaje się, że same plusy, cena też znośna, na dzień dzisiejszy nr 1 dla mnie, mogła by być ciut szersza ale nie jestSmile Myślę sobie większe koło - może powinienem dać coś mocniejszego - to w zasadzie jedyne dylematy.
Mam te obręcze na 36 szprych z przodu i 32 z tyłu (akurat takie piasty udało mi się kupić "okazyjnie") i w połączeniu ze stalowym hardtailem mam dużo sztywniejszy rower niż karbonowy Specialized Epic 29er na kołach Roval Control. Nie wiem czego zasługą jest sztywność, ale w skałach na maratonie w Korbielowie rower mnie słuchał. Ważę 85 kg i ani w Kobielowie, ani objeżdżając trasę MTB Marathonu w Karpaczu nie pogiąłem kół.

Gdybym teraz składał rower, kupiłbym WTB i23, bo wyczytałem w internecie, że "szerokie to dobre". Piszą o tym przykładowo tu:
http://www.pinkbike.com/news/Syntace-W35...ested.html

Sam też myślałem o założeniu mocniejszych kół do Epica i jednymi z moich kandydatów były te obręcze:
http://www.bikelugs.com/store/index.php?...ItemID=410
Do kupienia przykładowo tutaj:
http://www.actionsports.de/de/Laufraeder...50670.html
Kiedyś robili jeszcze wersję 35mm.
Odpowiedz
#51
Dzięki za podpowiedź; zdecydowałem się na WTB i23 właśnie w związku z szerokością obręczy. Gdyby Mavic był szerszy pewnie bym wziął Mavica.
Sądząc po opiniach w necie wybór WTB nie powinien być jakimś wielkim ryzykiem, od jednego z użytkowników usłyszałem, że są sztywniejsze i generalnie mocniejsze od ZTR Flow...zobaczymy. Po znajomości udało mi się je nabyć poniżej 200 więc tym bardziej nie było alternatywy.

To może jeszcze podpowiecie jakie najlepsze, bezstresowe szprychy do 29"? DT, Sapim, czy może jeszcze cosik innego?
Z wcześniejszych dysput widzę, że wszyscy są za cieniowanymi szprychami.
Odpowiedz
#52
(17.02.2013, 10:38)bajkot napisał(a): To może jeszcze podpowiecie jakie najlepsze, bezstresowe szprychy do 29"? DT, Sapim, czy może jeszcze cosik innego?
Raczej to nie kwestia producenta tylko rodzaju szprych.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości